Ett val som är mycket svårt

I dag när jag gick in på till fotobutiken
och frågade efter Canon EOS 450d fick jag en chock.
De hade slutat att sälja den! Den hade blivit så gammal sa de...
Kollade på två andra då istället
Canon EOS 1000d och Canon EOS 500d
Kollade lite mera på 500d men problemet är att den är
ganska mycket dyare än den jag hade tänkt köpa från
fösta början, 450d. Skillnaden är att 500d har videokamera,
vilket jag tycker är onödigt men den är ju där...
Många megapixlar bättre, större ISO och andra små saker.
Nu väntar jag bara på mammas och pappas beslut om jag får köpa
den. Om inte blir det 1000d.


Canon EOS 1000d


Canon EOS 500d
Om jag skulle köpa denna skulle jag också få:
Kamerahus + 18-55mm objektiv
55mm-250mm objektiv
2gb minneskort
halva priset på en väska som är stor och tjock
+ att dett kommer med en regnrock att dra över väska ifall det börjar regna
(detta skulle också komma med på Canon EOS 1000d, tror jag ;)


Kommentarer
Postat av: frida

Nej vad synd att 450d int säljs mera!

Aj hu mycket kostar 500d vid fotocenter?

Tror i allafall att 500d är mera till för såna som verkligen satsar på fotgrafering. De sku ju va synd om du har köpt en jättedyr kamera och sen tröttar på de. Men om du tror att du behöver en sån bra kamera så ska du köp den:)

2009-11-16 @ 20:52:37
URL: http://fridanorren.blogg.se/



Kommentera här:

Namn
Kom ihåg mig!
E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din blogg?:

Kommentar:

Trackback