Varför?

Varför måste världen vara orättvis? Tänkte skriva om en grej som mitt liv har handlat om de senaste åren...

Tänk dig att man blir "mobbad el. utfrusen" någonstans av någon man har varit kompis med länge.
Men tänk då om en andras kompisar inget märker utan fortsätter med sitt vanliga liv.
Och medan man är borta talar "utfrusaren(arna)" skit om en åt kompisarna.
Så när man träffas i gen så är någon sur på en utan anledning!
Sådana situtioner har jag levt i snart 4 år och snart står jag inte ut.
Men jag ger inte upp. Det är det sista jag gör!
Vissa märker ju att man är deppig t.ex en vuxen. Men hallå vad kan de göra! Just det nästan Inget!
Man måste klara situationen själv.
I fall det är någon som känner i gen sig så har jag ett "tips".
När jag märker att någon är i mot mig utan anledning så brukar jag säga:
Vad gör jag för fel? Vad är det jag gör som du stör dig på?
Oftast finns det svar men om man tänker efter var svaren inte så genomtänkta om man säger så.
I fall man har ett sådant problem så ska man inte ta i mot skiten utan stå i mot och våga fråga
om det finns något du gör fel som alla människor här värkar bli störda på.
Men en viktig sak att sedan ska man inte heller lämna och vara osams resten av livet utan
tala med varann och red ut allting och starta om på nytt.
Men om detta är omöjligt så är det nästan bäst att skaffa nya vänner som man litar upp till 100%
Mina vänner kan jag lita på och gråta med i fall det behövs dem är mitt Guld!
Men det viktigaste av allt är nästan att inte tänka för mycket. Då blir det bara
värre njut av livet du har nu just och tänk på alla bra saker du har inom dig!

Livet är inte alltid enkelt men gör inte för stora affärer av det heller :)
Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Alina

nåmen tack va snäll du är!! :) pussar

2009-01-05 @ 20:01:47
URL: http://emmiealina.blogg.se/



Kommentera här:

Namn
Kom ihåg mig!
E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din blogg?:

Kommentar:

Trackback