112

Usch vet ni vad?
I dag när jag skulle kolla om det fanns något spår på isen...
På samma gång kom en häst ut på isen.
Men när jag är på väg hem ser jag att hästen ligger i vattnet :O
Jag går dit och kollar. Flickan som äger hästen, kanske 25-30 år så
är halft finsk-svensk men hon fattade vad jag sa.
Sedan ringde hon efter brandbilen. Men hon visste
inte vad brandbil var på svenska så hon sa, palokunta.
Men då kom jag inte på vad det betydde, men sedan kom jag
på att det var brandbil.
Hon hade också med en hund, Venla som jag tog hand om.
Efter en halvtimme kom både brandbilen ock polis bilen!
Då gick jag bort med hunden en bit...
Hästen hade nästan legat där jätte länge och den tänkte frysa i hjäl!
Men till sist fick de upp den och de gick hem.
Men det var hemskt för jag kunde inget göra en ta hand om hunden,
och jag frös jätte mycket om tårna,
Men en god gärning för dagen, eller rättare sagt veckan...



Kommentarer



Kommentera här:

Namn
Kom ihåg mig!
E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Din blogg?:

Kommentar:

Trackback